Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 01-02-2011
Z opublikowanej po raz czwarty tablicy wyników dla rynków konsumenckich wynika wyraźnie, że dentyści mogą liczyć na pozytywne nastawienie Europejczyków. Usługi dentystyczne znalazły się wśród 50 badanych w zeszłym roku rynków konsumenckich. Pod uwagę brane były następujące wskaźniki: porównywalność, zaufanie i satysfakcja konsumenta, problemy, skargi, łatwość zmiany dostawców lub produktów, ceny. Stomatologia zajęła jedną z najwyższych lokat, ciesząc się największym zaufaniem i satysfakcją klientów. Najwyższą wartość, jaką mógł osiągnąć każdy ze wskaźników, określono na 10. W przypadku stomatologii wynik dla satysfakcji pacjentów wynosił 7,9, a dla zaufania – 7,4. Usługi dentystyczne oceniono na 6,9 pod względem porównywalności usług oraz cen. Niska wartość dla tego wskaźnika wynika z tego, że we Wspólnocie nie udało się na razie uzyskać porównywalności cen świadczeń stomatologicznych. O powyższym fakcie, oraz o tym, że usługi dentystyczne przez wzgląd na różnice występujące w organizacji systemów opieki zdrowotnej w poszczególnych krajach i regionach Unii nie powinny być oceniane jak zwyczajne usługi konsumenckie, przypomniała w liście do Komisji Europejskiej Rada Europejskich Lekarzy Dentystów (CED).
Źródło: „Gazeta Lekarska”