Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 20-06-2025
Na Uniwersytecie Paris Cité przeprowadzono interesujące badanie w oparciu o innowacyjne szkolenie dla studentów stomatologii, którego celem było pogłębienie wiedzy uczestników o wyborze materiałów do uzupełnień pośrednich – z zastosowaniem symulacji, technologii 3D i pracy zespołowej.
W ramach zajęć wykorzystano sześć realistycznych przypadków klinicznych. Każdy z nich przedstawiono z użyciem zdjęć, modeli drukowanych w technologii PolyJet i SLA oraz gotowych uzupełnień wykonanych z różnych materiałów (w tym ceramiki i cyrkonu). Studenci analizowali sytuacje w grupach, porównując opcje materiałowe pod względem właściwości mechanicznych, optycznych i możliwości cementowania.
Jednym z elementów zajęć było samodzielne barwienie korony z cyrkonu – zadanie, które miało przybliżyć realia pracy technika dentystycznego. Co ważne, miesiąc po szkoleniu zaobserwowano istotny wzrost pewności studentów w podejmowaniu decyzji materiałowych. W oparciu o uzyskane wyniki, badacze doszli do wniosku, że technicy dentystyczni mogą być partnerami edukacyjnymi dla stomatologów w zakresie doboru materiałów do rozwiązań protetycznych, a samo szkolenie może stać się inspiracja dla innych jednostek kształcących zakresie stomatologii.