Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-05-2025
SEO i SEM to dwa różne rozwiązania na poprawę wyników wyszukiwania i widoczności witryny w internecie.
W SEO, czyli w optymalizowaniu strony, chodzi o ulepszanie witryny internetowej w czasie, aby naturalnie pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania. Obejmuje ono pisanie pomocnych postów, m.in. na blogu, i zabieganie, aby witryna działa dobrze na wszystkich urządzeniach, na których może być wyświetlana. W SEM wykorzystuje się natomiast płatne reklamy w wyszukiwarkach, aby od razu umieścić informacje o gabinecie dentystycznym czy praktyce protetycznej na górze wyników wyszukiwania. SEM świetnie nadaje się do promowania konkretnych usług, takich jak np. „pogotowie stomatologiczne”, „wybielanie zębów” czy „protezy dentystyczne”.
SEO i SEM można stosować osobno, ale można też korzystać z potencjału obu rozwiązań naraz. Stomatolodzy lub technicy dentystyczni, którym zależy na szybkim i jednocześnie utrzymującym się długoterminowo sukcesie w kwestii widoczności w internecie prowadzonej przez siebie praktyki, powinni brać pod uwagę inwestycję w oba narzędzia. Bo o ile SEM może błyskawicznie przyciągnąć uwagę do praktyki i pomóc nawiązać kontakt z nowymi pacjentami/klientami, zwłaszcza w przypadku usług, które chce się natychmiast promować, to inwestycja w SEO sprawi, że praktyka stomatologiczna lub protetyczna będzie wyróżniać się w internecie i z czasem zacznie przyciągać więcej pacjentów.