Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 30-04-2025
Coraz większy nacisk społeczny na wygląd fizyczny, szczególnie pod wpływem internetu i mediów społecznościowych, doprowadził do znacznego wzrostu popytu na zabiegi stomatologii estetycznej. Z badań przeprowadzonych w Iranie wynika, że to media społecznościowe są głównym motorem napędzającym oczekiwania pacjentów, często nawet doprowadzając do tego, że stawiają oni na pierwszym miejscu wyniki estetyczne leczenia stomatologicznego nad jego względami zdrowotnymi. Ten trend budzi obawy etyczne. Badacze zajmujący się tematyką wskazują, że utowarowienie opieki stomatologicznej, napędzane agresywnymi strategiami marketingowymi, doprowadziło do znacznego wzrostu nadmiernego leczenia, w którym wykonuje się niepotrzebne zabiegi w celu zaspokojenia presji komercyjnej i wyidealizowanych standardów piękna. Niestety, brakuje solidnych wytycznych etycznych regulujących praktyki marketingowe w stomatologii estetycznej, co pogłębia istniejące już problemy. Istnieje więc pilna potrzeba wytyczenia jasnych ram etycznych, które pokierują dentystami w ustalaniu zdrowego balansu między dobrostanem pacjentów a interesami biznesowymi.