Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 06-05-2024
Firmy często postrzegają szkolenia pracowników jako wydatek a nie inwestycję, co skutkuje niską produktywnością zatrudnianych osób i rezygnacjami kadr z pracy. Tymczasem wyniki badań pokazują, że wydatki na szkolenia nowych pracowników są znacznie większe niż te przeznaczane na szkolenie obecnych pracowników. Zatem postrzeganie wydatków ponoszonych na szkolenia członków zespołu pracującego w gabinecie stomatologicznym czy w laboratorium protetycznym tylko przez pryzmat kosztów to błąd.
Wysyłanie pracowników na szkolenia jest zdecydowanie inwestycją z dużym procentem zysku. Zysk ten wiąże się z lepszą pracą członków zespołu dzięki podniesieniu ich kwalifikacji, ale również ze wzrostem prawdopodobieństwa, że pracownicy korzystający ze szkoleń zechcą kontynuować zatrudnienie w danym gabinecie czy pracowni protetycznej z uwagi na możliwość samorozwoju. Możliwość rozwoju zawodowego w danym miejscu pracy ma bowiem istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o pozostaniu w danym miejscu pracy bądź o zmianie pracy. Wyniki badań naukowych to potwierdzają – pracownicy 12 razy częściej odchodzą z firmy, jeśli nie czują, że się w niej rozwijają.