Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 20-11-2008
Wyniki badań marketingowych za zeszły rok wskazują na dwóch zdecydowanych liderów w segmencie past do zębów: to Procter&Gamble z marką Blend-a-med oraz koncern Colgate-Palmolive. P&G posiada wskaźnik udziału w rynku o kilka procent wyższy niżeli konkurencja. Dla P&G kształtuje się on na poziomie 27 proc. udziałów wartościowych i 28 proc. ilościowych w polskim rynku past do zębów. Z kolei Colgate-Palmolive ma 20 proc. udziałów wartościowych i 21 proc. udziałów ilościowych. Do sukcesu lidera przyczyniło się konsekwentne poszerzanie oferty past wybielających oraz powiększenie oferty i jej zróżnicowanie w segmencie past super premium. Z racji zwiększającego się zainteresowania klientów produktami luksusowymi, o konkretnym działaniu, zróżnicowanym w zależności od potrzeb wprowadzono linię 3D White Luxe (trzy warianty — Glamour, Sensitive i Anti-tobacco Fresh).
Pasta do zębów nie może dziś być byle jaka albo jedynie ogólnie działająca. Klient chętniej sięgnie po produkt wyspecjalizowany w usuwaniu konkretnego problemu lub wspomagający zachowanie bieli zębów. Nowoczesna pasta do zębów ma być uniwersalna, ale z ukierunkowanym działaniem na likwidację konkretnego problemu – z tego względu wsparcie otrzymuje również linia Complete7.
Dobrym posunięciem było podjęcie szeroko zakrojonych akcji reklamowo – informacyjnych oraz uruchomienie rozbudowanego internetowego Instytutu Blend-a-med, w którym znajdują się artykuły edukacyjne oraz poradniki z zakresu zachowania zdrowia jamy ustnej.
Źródło: „Media&Marketing”