Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 12-02-2019
Rzecznik Praw Pacjenta przygotował raport, który ukazuje problematykę zgłoszeń kierowanych przez pacjentów na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w okresie 2015-2018 r. Z całego raportu wynika, że skargi na infolinię dotyczące stomatologii są liczne. Najczęściej dotyczą świadczeń zdrowotnych, choć w okresie 2017-2018 r. notuje się wzrost liczby zgłoszeń w odniesieniu do dokumentacji medycznej.
Najwięcej zgłoszeń dotyczyło odmowy udzielenia świadczenia w trybie nagłym oraz długiego terminu oczekiwania na udzielenie świadczeń – głównie z zakresu ortodoncji i protetyki – oraz odmowy wykonania badań diagnostycznych, w tym badań obrazowych. Prawa pacjentów naruszane były także często w odniesieniu do skuteczności leczenia. Pacjenci skarżą się między innymi na pozostawienie w kanale zębowym odłamków narzędzi stomatologicznych oraz nieprawidłowo wykonane protezy czy implant stomatologiczny. Pacjentom nie podoba się też brak dostępu do wysokiej jakości materiałów stomatologicznych i możliwości leczenia kanałowego zębów trzonowych przedtrzonowych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego.
W odniesieniu do wymienionych skarg pacjentów notuje się z roku na rok coraz większą liczbę zgłoszeń.