Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia

- 20-03-2018
W zeszłym roku do podkarpackiego oddziału NFZ trafiły 93 zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości w rozliczeniu kosztów za wizyty lekarskie. Pacjenci korzystają z możliwości sprawdzenia historii swojego leczenia poprzez ZIP – Zintegrowany Informator Pacjenta.
- Wiele wskazanych przez pacjentów wątpliwości było pomyłkami. Dotyczyły nieprawidłowego wpisania numeru PESEL danego ubezpieczonego przez placówkę medyczną – mówi Marek Jakubowicz, rzecznik prasowy Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Rzeszowie. Najwięcej wątpliwości dotyczyło usług stomatologicznych i ambulatoryjnej opieki specjalistycznej.
Medycy oddali do kasy Funduszu 776 tysięcy złotych.
- Są to kary umowne, jakie NFZ nałożył na świadczeniodawców, lekarzy lub placówki, w których ci lekarze pracują. Ponadto wydział kontroli podkarpackiego NFZ na podstawie przeprowadzonych w ubiegłym roku działań zakwestionował niesłusznie pobrane środki w wysokości ponad 7 milionów złotych. Tę kwotę świadczeniodawcy będą musieli również zwrócić do kasy funduszu – wyjaśnia M. Jakubowicz.
Wiele ze zdarzeń to pomyłki powstające przy wpisach do dokumentacji medycznej, ale kiedy w grę wchodzi podwójna zapłata: ze środków publicznych i za leczenie prywatne w ramach tej samej usługi u tej samej osoby w danym czasie, nie można wykluczyć oszustwa.
- W przypadkach podwójnej zapłaty, czyli wykazania prywatnych wizyt do rozliczenia w ramach funduszu lekarze powinni ponieść konsekwencje, aby w przyszłości nie dochodziło do takich zdarzeń – podkreśla M. Jakubowicz.
Źródło: „Nowiny”