Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 05-04-2017
Konkurencja jest tym mechanizmem rynkowym, dzięki któremu determinuje się być albo nie być lecznicy lub gabinetu dentystycznego oraz pracowni protetycznej. Aby móc skutecznie konkurować z innymi na rynku, konieczne jest opracowanie i staranne przemyślenie strategii. Tych w placówkach medycznych można stosować kilka. Oto najczęstsze modele:
-
Niskich kosztów (cen) – przyciąga się tym klienta mniej zamożnego. To oferta korzystna dla pacjenta, ale niekoniecznie dla lekarza lub lecznicy.
-
Koncentracji – polega na skupieniu uwagi na określonej grupie zabiegów, pacjentów lub obszarze geograficznym. Jest świetnym sposobem na wyrobienie sobie marki skupionej na wąskiej dziedzinie.
-
Dyferencjacji – różnicowania grup zabiegów lub czynności protetycznych oraz ich ceny. W ten sposób zaczyna się tworzyć wokół gabinetu lub pracowni opinia o unikatowej ofercie tychże.
|Nie ma strategii lepszej czy gorszej. Może być tylko strategią optymalnie dopasowana do danej jednostki medycznej. Strategię należy wdrażać z wszelkimi tegoż konsekwencjami. I trzymać rękę na pulsie, czyli obserwować działanie rynku, aby można było zawczasu reagować modyfikacją lub zmianą strategii działania marki.
Źródło: Opracowanie własne