Dziecko
Ankieta

- 26-06-2014
Każdy farmaceuta musi przestrzegać prawa pacjentów, na mocy którego osobom wykupującym leki przepisane przez lekarza przysługuje możliwość zamiany droższego medykamentu na jego tańszy odpowiednik – pod warunkiem, że na recepcie lekarz lub dentysta nie zaznaczył, że nie ma możliwości zamiany.
Obowiązkiem farmaceuty jest poinformować klienta apteki o możliwości wykupienia tańszej alternatywy. Nie wszyscy jednak pacjenci znają pod tym względem swoje prawa, zdarzają się też sytuacje, w których nie zostali poinformowani o możliwości skorzystania z mniej kosztownego zamiennika – dlatego Ministerstwo Zdrowia uruchomiło w marcu tego roku specjalną infolinię o tańszych odpowiednikach leków refundowanych. Dzięki niej osoby zainteresowane mogą poszerzyć wiedzę o przysługującym im prawie do skorzystania z tańszego zamiennika leku oryginalnego oraz uzyskać informacje o możliwości takiej zamiany.
Z infolinii można skorzystać codziennie w godz. od 8.00 do 20.00 pod numerem 22 123 98 00. Na pytania pacjentów odpowiadają farmaceuci.
Źródło: mz.gov.pl