Dziecko
Ankieta

- 03-09-2015
Cukier jest obecnie na cenzurowanym – powszechnie wiadomo już, że nie krzepi niczego i nikogo poza bakteriami próchnicy. Na fali obecnego trendu Denplan, brytyjska instytucja wspomagająca pacjentów i stomatologów w realizacji planów leczniczych i finansująca potrzeby obu grup, przygotowała kampanię zachęcającą do uznania września za miesiąc bez cukru, której celem jest profilaktyka chorób jamy ustnej będących skutkiem spożywania tego produktu i podnoszenie świadomości obywateli na temat wszechobecności cukru w produktach spożywczych. Pomysł zrodził się, kiedy po przebadaniu ponad 2000 dorosłych respondentów okazało się, że:
-
ponad 1/5 nie wierzy w to, że czekolada zawiera cukier;
-
22 proc. uważa, że herbatniki wypieka się bez cukru;
-
prawie połowa (aż 47 proc.) jest przekonana, że piwo i wino nie zawierają żadnego cukru;
-
aż 38 proc. sądzi, że wolne od cukru są soki owocowe, a o 2 proc. więcej uważa, iż cukru nie zawierają nawet owoce.
Niska świadomość tego, gdzie można znaleźć w żywności cukier i fakt, że dodawany jest on do większości produktów wytwarzanych na skalę masową, spowodowały, że Denplan uruchomił specjalną stronę internetową powiązaną z akcją uznania września za miesiąc bez cukru. Pod adresem www.sugar-free-september.co.uk znajdują się informacje o cukrze ukrytym w naszej żywności oraz dotyczące zagrożeń wynikających ze spożycia słodkiej używki.
Źródło: dentistry.co.uk