Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzMarketing stomatologicznyMarketing usług stomatologicznych

Jak skutecznie budować swoją reputację i o nią dbać?
 

 

 

 

 

 

Dentysta, przychodnia lub klinika cieszące się dobrą reputacją, najczęściej na brak pacjentów nie narzekają. Opinia niesie się bowiem szybko i – co niestety bywa wadą – w sposób niekontrolowany. Obecnie rozprzestrzenianie się informacji silnie ułatwia łatwy dostęp do internetu i częste kontakty towarzyskie oraz zawodowe z wielką liczbą ludzi. Skoro zatem nie ma możliwości całkowitego sprawowania kontroli nad tym co inni mówią lub piszą o nas, o reputację należy dbać ze szczególnym pietyzmem.


 

Dentysta starania o to, by krążyła o nim dobra opinia, powinien podejmować podczas obsługi każdego pacjenta. Przy czym w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu jest tu nie tylko pierwszorzędnie wykonana praca zawodowa, ale również ujmujący sposób bycia, kultura osobista i umiejętność zjednania sympatii pacjenta swoją osobowością. Warto pamiętać, że pacjenci są coraz bardziej wymagający i dobrą reputację będzie miał u nich stomatolog, który nie tylko wykona swoją pracę perfekcyjnie, bez przykrego dla pacjenta dyskomfortu psycho-fizycznego, ale przede wszystkim specjalista, który do zdrowia jamy ustnej podejdzie w sposób kompleksowy, udzieli wartościowej porady, zastosuje najwyższej jakości materiały i u którego w gabinecie można wykonać większość lub wszystkie badania dodatkowe konieczne do przeprowadzenia zabiegu, a w poczekalni oprócz okrycia wierzchniego pozostawić także stres.


 

O budowanie dobrej reputacji wśród pacjentów można się starać w sposób bierny, licząc na pozytywną ocenę wykonanej pracy i rozpowszechnienie tej opinii wśród znajomych pacjenta. Nowoczesny dentysta może również skorzystać z możliwości, które stwarza dostęp do internetu i innych nowoczesnych technologii komunikowania się. Oto najczęściej wybierane metody na skuteczne i aktywne budowanie dobrego wizerunku:

  • sms-y do pacjentów: z przypomnieniem o terminie wizyty czy nawet z podziękowaniem za wizytę;

  • profesjonalnie przygotowana, funkcjonalna strona internetowa z aktualnymi danymi kontaktowymi;

  • założenie profilu na portalu społecznościowym i aktywne korzystanie ze swojego konta w celu komunikowania się z pacjentami;

  • umożliwienie rejestracji on-line na stronie internetowej gabinetu;

  • uaktywnienie na stronie gabinetu funkcji, dzięki której pacjenci i goście będą mogli zadawać pytania on-line (i otrzymywać odpowiedzi);

  • regularne sprawdzanie opinii, które pojawiają się na nasz temat na różnych stronach, forach internetowych (w przypadku, kiedy zamieszczona opinia nie jest zgodna z prawdą albo godzi w dobre imię – warto skontaktować się z administratorem portalu, w którym opinia się znalazła).

Wszystkie formy aktywnego budowania własnej reputacji są bardzo skuteczne pod warunkiem jednak, że poświęci się im nieco czasu. Martwe konto na portalu społecznościowym czy niereagowanie na zapytania internautów skutecznie potrafią zniechęcić pacjenta lub potencjalnego pacjenta do dalszego kontaktu i do skorzystania z usług.

Źródło: Opracowanie własne


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS