Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia

- 01-07-2020
Komunikacja lekarza z pacjentem powinna być dobra – to nie tylko podstawa dobrej relacji interpersonalnej pomiędzy osobą leczącą a leczonym, ale również jeden z fundamentów całego procesu leczenia. Na stronie Rzecznika Praw Pacjenta pojawiło się vademecum dla pacjentów, co mogą zrobić, aby pomóc lekarzowi postawić dobrą diagnozę. W przystępny sposób i w punktach opisano, jak pacjent powinien przygotować się do wizyty, zawarto wskazówki odnoszące się do przebiegu wizyty i do okresu po wizycie u lekarza. Opublikowano też przykłady dobrych i złych praktyk w komunikacji lekarz – pacjent.
Przykłady dobrych praktyk na pewno warto naśladować. Powstaje jednak pytanie, czy lekarz lub lekarz dentysta pracujący w ramach kontraktu z NFZ i mający określony czas na każdego pacjenta, rzeczywiście znajdzie czas na długą, wyczerpującą i rozwiewającą wszelkie wątpliwości rozmowę?