Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta

„Jak cię widzą, tak cię piszą” – właściwa reputacja, czyli opinia otoczenia o podmiocie, jest tak samo ważna w odniesieniu do jednostek ludzkich, jak i do lecznic. Reputacja szpitali kształtowana jest przez opinię pacjentów korzystających z usług placówki. „Kiedy ludzie myślą o przedsiębiorstwie (szpitalu), to najczęściej zadają sobie pytanie o możliwości zwiększenia efektywności funkcjonowania, usprawniania procesów oraz poprawy osiągnięć finansowych. Zła reputacja prowadzi do odwrotnych konsekwencji; ludzie nie ufają organizacji, jej ofercie rynkowej, i wszystkiemu, co o sobie mówi” – pisze Dowling G. w wydanym w 2001 r. „Corporate reputations” (Oxford University Press, Oxford).
Reputacja służy przedsiębiorstwu medycznemu (w tym szpitalom publicznym) jako istotny element marketingowy i jest miernikiem jego akceptacji, zaufania do niego, i spostrzegania go w określony sposób. Reputacja jest zawsze wynikiem planowanego oraz długotrwałego procesu kreowania własnej renomy, zasługiwania na uznanie i zaufanie w swoim otoczeniu. W przypadku szpitali publicznych/pracujących tam lekarzy ma nadzwyczaj istotne znaczenie, ponieważ istnieje mocna konkurencja na rynku usług medycznych: w postaci placówek prywatnych.
Dzięki dobrej reputacji szpital może skutecznie przekazywać pacjentom m.in. etyczne informacje na temat organizacji sieciowej oraz usług. Dobra opinia o podmiocie, misji, którą wypełnia oraz o sposobie realizacji założonych działań statutowych stanowią potężne narzędzie marketingowe przyciągające pacjentów. Utrzymanie lojalności pacjenta wymaga jednak nie tylko etycznej fasady, ale przede wszystkim zastosowania zasad etyki w pracy i postępowaniu każdego członka personelu medycznego zatrudnionego w szpitalu względem pacjenta.
Źródło: „Handel Wewnętrzny”