Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
W marketingu ogólnym bardzo duże znaczenie ma strategia STP, czyli segmentacji (Segmentation), wyboru rynku docelowego (Targeting) i pozycjonowania (Positioning). W marketingu stomatologicznym strategia ta bywa niedoceniana, tymczasem może doprowadzić do znaczącego wzrostu konkurencyjności gabinetu. Strategia opiera się na tym, że ogół pacjentów dzielony jest na w miarę jednorodne grupy, na przykład wojskowi, studenci, dzieci, osoby niepełnosprawne, osoby starsze, osoby o wysokich bądź niskich dochodach. Taka segmentacja pacjentów umożliwia określenie dentyście grupy docelowej najważniejszej dla jego praktyki stomatologicznej.
W czasach, kiedy gabinetów stomatologicznych jest bardzo dużo, wyspecjalizowanie własnej praktyki w obsłudze określonego segmentu pacjentów może zdecydowanie pozytywnie wpłynąć na przychody, jak i postrzeganie placówki – nie tylko w najbliższej okolicy, ale także daleko poza nią. Pacjenci obecnie poszukują miejsc, w których będą mogli skorzystać z usług wytrawnych specjalistów. Przykładem jest coraz większa popularność leczenia chorób przyzębia w gabinetach prowadzonych przez dentystów ze specjalizacją periodontologiczną, czy wybór gabinetu, w którym przyjmuje pedodonta. na miejsce, w którym będą leczone zęby dzieci.
Dzięki strategii STP, czyli wykonaniu segmentacji i wybraniu rynku docelowego można precyzyjnie prowadzić kampanię marketingową konkretnego gabinetu – nastawioną na ściśle określone obszary działania i jasno sprecyzowaną grupę docelową. W ten sposób dentysta specjalizujący się w określonej dziedzinie stomatologii, bądź chcący pracować tylko z pacjentami określonej grupy, będzie realizował swoje cele zawodowe zgodnie wytyczonych zamiarem.
