Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 16-05-2025
Tekst alternatywny, nazywany także po prostu alt, jest niezbędny do optymalizacji obrazu pod kątem SEO. Umożliwia on bowiem opisanie zawartości obrazu dla użytkowników niepełnosprawnych. Dzięki tekstowi alternatywnemu osoby niewidome, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia, mogą usłyszeć opis grafiki. Alt pomaga również w wyszukiwarkom zrozumieć kontekst obrazu.
Oto kilka wskazówek, jak dobrze optymalizować tekst alternatywny:
-
opisowy alt powinien dokładnie przedstawiać to, co jest na obrazie; należy dołączyć w tym tekście odpowiednie słowa kluczowe, ale unikać nadmiernego ich zagęszczenia;
-
należy zachować zwięzły i informacyjny charakter tekstu – przykładowy opis prawidłowo sformułowanego tekstu do grafiki wygląda następująco: „Przed i po leczeniu implantami dentystycznymi w... (nazwa gabinetu/ kliniki)”.
Polski Urząd Komunikacji Elektronicznej zaleca również, aby pomijać zbędne słowa, unikać nadmiernego używania przymiotników i przysłówków, używać strony czynnej zamiast biernej i wykorzystywać kontekst widziany na grafice.