Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 12-12-2024
Pod skrótem ALT ukrywa się atrybut alt, zwany też tekstem alternatywnym lub opisowym tekstem zastępczym. Jest to słowny zapis tego, co obrazuje grafika czy zdjęcie, które znajdują się w internecie. Opisuje on zawartość obrazu dla użytkowników niepełnosprawnych i pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst obrazu – tekst alternatywny jest więc niezbędny do optymalizacji obrazu pod kątem SEO.
Alty powinno traktować się jak jedno z narzędzi marketingu usług stomatologicznych – dzięki nim można dotrzeć do grupy pacjentów niewidomych, ponieważ poprzez odpowiednie narzędzia asystujące osoby te mogą usłyszeć odczytywany opis grafiki. Warto też pamiętać, że optymalizacja tekstu alternatywnego za pomocą odpowiednich słów kluczowych przydatnych dla gabinetów stomatologicznych może poprawić widoczność obrazu w wyszukiwarkach, a dzięki temu ułatwić znalezienie gabinetu potencjalnemu pacjentowi.
Tworzenie altów w w prywatnych praktykach stomatologicznych nie jest obowiązkowe; natomiast zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej stronie internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z 2019 roku nakazuje się umieszczanie ich na stronach internetowych instytucji publicznych, a również w social mediach tych instytucji.