Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 31-03-2014
„Czy prowadzący gabinety stomatologiczne muszą wpisywać zakupione materiały używane w stomatologii w kolumnie 10 pkpir i sporządzać ich inwentaryzację? Słyszałam, że materiały te można wpisywać bezpośrednio w koszty – kolumna 13 i 14 pkpir – i wówczas inwentaryzacja będzie miała wartość zero. Które rozwiązanie jest prawidłowe?” – pyta czytelniczka „Rzeczpospolitej” (wyd. z dnia 18.03.2014 r.). Problem poruszony przez dentystkę okazuje się dość powszechny; i ważny, bo od prawidłowości prowadzenia zapisów w księdze przychodów i rozchodów zależy, czy prawidłowo obliczy się podatek. Zagadnieniem tym zajmowały się już organy fiskalne. W interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi wydanej 8 stycznia 2014 r. (IPTPB1/ 415-624/13-4/KSU) można przeczytać, że materiały zużywane w toku świadczenia usług stomatologicznych dentysta powinien wpisywać do kolumny 10 pkpir. Podlegają one ujęciu w spisie z natury jako materiały podstawowe i pomocnicze, a obowiązkiem podatnika jest sporządzenie takiego spisu - zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów, należy przygotowywać go na dzień 1 stycznia na koniec każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub likwidacji działalności.
Źródło: „Rzeczpospolita”