Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 21-06-2023
Marketing usług stomatologicznych może być realizowany na różne sposoby, ale warto wiedzieć, że mają one różne koszty, które trzeba ponieść na wejściu, inne współczynniki konwersji i inne zwroty z inwestycji.
Eksperci podkreślają, że raczej prędzej niż później dentyści muszą postawić na aktywność w wielu cyfrowych kanałach marketingowych. Bowiem tradycyjna reklama zajmuje wprawdzie najmniej czasu i działa najszybciej, ale kosztuje najwięcej, a ponadto nie gwarantuje wysokiego współczynnika konwersji z uwagi na bezosobowy charakter przekazu. Nowoczesny marketing cyfrowy oparty jest natomiast na pozwoleniu udzielonym przez użytkownika internetu i opiera się na danych zebranych od pacjentów lub potencjalnych pacjentów oraz ich zgodach na wykorzystanie tych danych w celach marketingowych. Reklama cyfrowa wiąże się z niższymi kosztami w porównaniu do tradycyjnej, a ma wyższe współczynniki konwersji i zwrot z inwestycji.
Marketing szeptany również wykorzystywany jest do poprawy wyników praktyk stomatologicznych. Cechuje się dużą skutecznością i jest tani – informacja bowiem niesie się sama, przekazywana tak zwaną pocztą pantoflową. Ta strategia wymaga poświęcenia sporej ilości czasu, lecz jest opłacalna dla zlecającego. Ze statystyk bowiem wynika, że 90% konsumentów wierzy rekomendacjom znajomych, 70% – opiniom innych konsumentów, a użytkownicy mediów społecznościowych są o 71% bardziej skłonni zaufać marce, do której skierował ich inny użytkownik.