Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 23-06-2023
Każda praktyka dentystyczna jest inna, ma też inną grupę docelową pacjentów, inny zasięg geograficzny i potencjalną rentowność. Stąd marketing usług stomatologicznych musi być „szyty na miarę” konkretnego gabinetu. Nie może bowiem dentysta, który prowadzi małą ogólną praktykę na wsi, porównywać się z wielospecjalistyczną praktyką w dużym mieście; i odwrotnie. Choć dla każdego marketingowca wydaje się to oczywiste, to nieobeznani z zagadnieniami marketingu dentyści często chcą wykorzystywać rozwiązania sprawdzające się w praktyce innych kolegów po fachu bądź nawet w praktykach specjalistów medycznych niezwiązanych ze stomatologią. Tymczasem to, co sprawdza się u kolegi dentysty czy przyjaciela lekarza, może nie przynieść oczekiwanego rezultatu finansowego w praktyce rzeczonego stomatologa.
Wspólny element działań marketingowych dla różnego rodzaju praktyk dentystycznych czy lekarskich istnieje – jest nim uczynienie priorytetem działań, dzięki którym posiadana baza pacjentów przekształcona zostanie w lejek, poprzez który będą przepływać rekomendacje i polecenia. Jednak nawet to działanie nie ma wymiaru uniwersalnego, ponieważ każdy jego element musi być modyfikowany pod potrzeby konkretnego gabinetu.