Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 20-08-2018
W jednym z numerów opiniotwórczego „Journal of General Internal Medicine” pojawił się nowy model praktykowania medycyny i stomatologii. Określony został on jako opieka skoncentrowana na relacji i oznaczony skrótem RCC (z j. ang. relationship – centered care). Model zakłada, że:
-
relacje pomiędzy samymi pracownikami służby zdrowia i pomiędzy nimi a pacjentami powinny zakładać podmiotowość uczestników;
-
ważnym elementem tych relacji są emocje;
-
wszystkie relacje, które zachodzą w obrębie służby zdrowia, opierają się na wzajemnych oddziaływaniach uczestniczących w nich osób;
-
pielęgnowanie prawidłowych relacji w służbie zdrowia jest istotne i wartościowe moralnie.
Tyle założenia. Praktyce do tego jednak daleko.
Może się to jednak już niebawem zmienić – przez rosnącą lawinowo liczbę pozwów dotyczących nie tylko błędu medycznego, ale także niewłaściwego zachowania medyków.
Z badań wynika, że wielu pozwów można by uniknąć, zwracając tylko i wyłącznie uwagę na sposób rozmowy z pacjentem oraz poświęcając czas na lepsze zrozumienie dynamiki relacji, jakie zachodzą w gabinecie lekarskim czy w pracowniach specjalistycznych.