Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Rola zapachu w gabinecie stomatologicznym
 
Zapach to jedno z najważniejszych i najbardziej efektywnych narzędzi marketingowo – biznesowych, które z powodzeniem można stosować w gabinecie stomatologicznym. Dziedziną zajmująca się stosowaniem zapachów w różnych instytucjach i intensywnie rozwijającą się od ok. dwóch dekad jest aromamarketing. Aromatyzować można powietrze w gabinecie i poczekalni, stosować farby do ścian nasycane naturalnymi zapachami lub używać np. pachnących owocami rękawiczek diagnostycznych.

Zalety stosowania zapachu w gabinecie:

  1. Wpływ na pacjenta poprzez tworzenie jego nieuświadomionych reakcji na bodźce, powstające pod wpływem zapachu docierającego przez zmysł powonienia. Zapach powoduje powstanie silnych, nie zawsze świadomych, skojarzeń z konkretnym miejscem, sytuacją lub osobami. To jeden z najmocniejszych i najdłużej działających czynników podtrzymujących pamięć o zaistniałym zdarzeniu.

  2. Zapach poprzez wywoływanie skojarzeń pamięciowych buduje przywiązanie pacjenta do gabinetu, lojalność względem stomatologa jako profesjonalisty; emocjonalnie wiąże pacjenta z danym gabinetem.

  3. Skuteczność – udowodniono, że już jednorazowa ekspozycja na zapach powoduje powstanie skojarzeń z danym miejscem.

  4. Budowanie image firmy i kreowanie wrażenia profesjonalizmu. Wzmacnianie działania innych, stosowanych w gabinecie, metod marketingowych.

  5. Niski koszt wprowadzenia i eksploatacji:

  • koszty jednorazowe: opracowanie zapachu na zamówienie – ok. 2000 zł; zakup profesjonalnego urządzenia rozpylającego zapach – kilkaset zł;

  • koszty okresowe: zakup zbiorników z zapachem – ok. 100 zł (zapas starcza na kilka/kilkanaście tygodni).

Idealny zapach do stosowania w pomieszczeniach stomatologicznych:

  1. Nie drażni, nie uczula i nie wywołuje napadów astmy – ani u personelu, ani u pacjentów.

  2. Nie jest zbyt intensywny ani uciążliwy; dozowany w takim stężeniu, że nos się do niego nie przyzwyczaja zbyt szybko (inaczej nie zadziała emocjonalne pobudzenie pamięci).

  3. W gabinecie: kojarzy się z czystością i schludnością, ale niekoniecznie ze szpitalną sterylnością. W poczekalni: kojący, uspokajający, tonizujący układ nerwowy (np. lawenda, kolendra, bazylia, nuty cytrusowe).

  4. Koniecznie musi współgrać z innymi elementami strategii marketingowej stosowanej w gabinecie i tylko we współistnieniu z nimi – sam zapach nie zbuduje lojalności klienta ani przekonania o prestiżu miejsca. Jeśli gabinet stomatologiczny ma być miejscem, do którego pacjent chętnie będzie wracał, dentysta i pozostały personel, oraz wystrój wnętrza i stosowane urządzenia muszą odpowiadać najwyższym wymaganiom profesjonalizmu.

Źródło: Opracowanie własne

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS