Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-11-2021
Naukowcy z Chin zainteresowali się tym, czy rzeczywistość wirtualna może pomóc w kształceniu w dziedzinie implantologii. W tym celu opracowali trójwymiarowy model żuchwy – na podstawie obrazów pozyskanych z tomografii komputerowej CBCT. Do udziału w badaniu zaprosili 30 młodych lekarzy. Zostali oni podzieleni na dwie grupy. W grupie A zastosowano system szkolenia implantologicznego w wirtualnej rzeczywistości, natomiast w grupie B prowadzono kształcenie konwencjonalne polegające na przekazywaniu wiedzy teoretycznej i demonstracji klinicznej. Zajęcia praktyczne odbywały się z wykorzystaniem nowoczesnych fantomów. Eksperyment trwał miesiąc. Po jego zakończeniu okazało się, że osoby, które znalazły się w grupie kształconej z wykorzystaniem symulacji wirtualnej, uzyskiwały wyższe wskaźniki powodzenia w zakresie zabiegów osadzenia implantów w żuchwie od lekarzy kształconych tradycyjnie.
Potwierdza to, że edukacja z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej oraz ćwiczenia praktyczne na fantomach przynoszą młodym lekarzom dużą korzyść.