Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Trzy typy błędów, przez które traci się zaufanie pacjenta
  • 06-12-2018
 

 

 

 

Pacjent podczas wizyty u dentysty może być zrelaksowany albo bardzo zestresowany, ale zawsze obserwuje, co dzieje się wokół niego. Jeśli rzucą się mu w oczy błędy spowodowane niekompetencją stomatologa, to nawet, jeżeli będą to drobiazgi, mogą one w oczach pacjenta urosnąć do przewinień największego kalibru. Wrażenia tego nie zniweluje nawet najpiękniejsza aranżacja wnętrza gabinetu, w którym pacjent jest leczony.

Trzy poważne błędy, które mogą doprowadzić do utraty zaufania i narazić zarówno pacjenta, jak i dentystę na nieprzyjemności i zdrowotne negatywne konsekwencje, to:

  • Niezapoznanie się z historią medyczną pacjenta – jest równoznaczne z nieprzygotowaniem dentysty do leczenia konkretnego pacjenta. Jeśli pacjent jest u danego stomatologa pierwszy raz, należy od niego zebrać jak najwięcej informacji, aby wiedzieć, z jakimi schorzeniami przychodzi – nie tylko stomatologicznymi – i na ile będą miały one wpływ na leczenie lub już mogą wpływać na stan zdrowia jamy ustnej pacjenta.

  • Niesłuchanie tego, co pacjent mówi – dokumentacja medyczna zawiera wiele istotnych informacji na temat tego, co lekarz powinien wiedzieć o pacjencie, ale sam pacjent może dostarczyć lekarzowi dodatkowych cennych danych, których nie ma w dokumentacji. Ponadto wysłuchanie pacjenta, szczególnie tego, co ma do powiedzenia w kwestii obaw odnośnie leczenia stomatologicznego lub życzeń, pomaga budować zaufanie pomiędzy dentystą a pacjentem.

  • Niedbałość w kwestii prewencji zakażeń – ważne jest, aby zwracać uwagę na czystość rąk, zakładanie rękawiczek do badań stomatologicznych i procedur zabiegowych, a także na unikanie czynności mimowolnych, które mogą prowadzić do rozprzestrzenienia zagrożeń mikrobiologicznych (np. położenie zużytej maski wykorzystywanej podczas obsługi poprzedniego pacjenta na wydezynfekowanym blacie przygotowanym przed wizytą następnego pacjenta).

Jeśli pacjent podczas wizyty zauważy opisane zachowania u dentysty, jest raczej mało prawdopodobne, że zwróci stomatologowi uwagę na jego postępowanie, za to dużo bardziej prawdopodobne jest, iż więcej razy nie skorzysta z leczenia zębów w tym gabinecie.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS