Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Marketing z nazwy
  • 30-09-2014
 

 

 

 

 

Gabinet stomatologiczny lub przychodnia dentystyczna – pojęcia są zrozumiałe dla każdego i nie ma żadnych wątpliwości, co kryje się za drzwiami instytucji opatrzonej takimi właśnie nazwami. Oprócz tego, że są zrozumiałe, nie wnoszą do obrazu działającej tam placówki nic więcej: bo ani nie są to nazwy oryginalne, ani też nie działają jak wabik na klienta/pacjenta (szczególnie, kiedy mamy na myśli osoby panicznie bojące się dentysty). Stąd niektórzy właściciele poradni stomatologicznych opatrują je rozmaitymi, czasem wymyślnymi określeniami własnymi, często mającymi w swoim składzie słówko dent. Kojarzy się ono jednoznacznie i de facto nie trzeba nawet dodawać, że w placówce o takiej nazwie na pewno leczy się zęby lub je wstawia. Choć i tu można się pomylić – o czym mowa kawałek niżej.

Wymyślne nazewnictwo gabinetów czy przychodni stomatologicznych to jeden z elementów marketingu usług stomatologicznych. Jak się jednak okazuje, nazwę dla prowadzonej działalności gospodarczej trzeba dobierać umiejętnie, nie tylko pod kątem atrakcyjności brzmienia czy wymogów, jakie internet stawia przed pozycjonerami stron. O ile bowiem gabinet stomatologiczny, choć brzmi nudno i tradycyjnie, będzie budził jednoznaczne skojarzenia z miejscem, gdzie możemy oczekiwać pomocy w przywracaniu zdrowia zębom, o tyle już ambasada uśmiechu lub studio uśmiechu mogą kojarzyć się różnie: ta pierwsza – z miejscem, gdzie w celu zażywania rozrywki spotykają się ludzie o określonych upodobaniach albo też z placówką organizującą zabawy dla dzieci, a studio – z atelier, w którego zaciszu coś się raczej tworzy (czyli wykonuje) a nie leczy.

Dodanie cząstki art może nieść skojarzenie raczej artystyczne niż lecznicze, a doklejenie słówka royal może wprawdzie wzbogacić kartotekę medyczną o pewien odsetek pacjentów posiadających grubszy portfel, ale jednocześnie odstraszyć rzesze przeciętniej zarabiających.

Źródło: Opracowanie własne

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS