Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 09-08-2021
Kiedy pacjent odwiedza dentystę w celu zakupu protezy stomatologicznej, oczekuje, że otrzymany produkt będzie idealnie dopasowany do jego potrzeb i warunków anatomicznych jamy ustnej. Nie zawsze jednak satysfakcja pacjenta z otrzymanego uzupełnienia stomatologicznego jest zadowalająca. Z badań, których wyniki opublikowane zostały w International Journal of Clinical Preventive Dentistry dowiadujemy się, że najczęstszą przyczyną reklamacji (48%) zgłoszonych w odniesieniu do protez stomatologicznych, jest błąd lub brak umiejętności ze strony technika dentystycznego, który jest producentem uzupełnienia stomatologicznego. Dwukrotnie rzadziej przyczyną konieczności naprawy protezy jest deformacja wycisku lub materiału. Z kolei u co piątego pacjenta problem z protezami wynikał z niedokładnych informacji, jakie zostały przekazane przez stomatologa.
Badacze wskazują, że reklamacje protezy nie ograniczają się tylko wyłącznie do pracy techników dentystycznych, ale dotyczą również działań dentystów i personelu pomocniczego pracującego w gabinecie. Z tego powodu wszyscy członkowie zespołu opieki stomatologicznej powinni być zaangażowani w działania służące zmniejszeniu częstości występowania zdarzeń, które mogą doprowadzić do sytuacji, że pacjent zareklamuje otrzymaną protezę.