Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 13-04-2016
Każdego przedsiębiorcę (a więc także stomatologa i technika dentystycznego), który oferuje swoje produkty lub usługi osobom indywidualnym, obowiązują przepisy ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Zatem ich obowiązkiem jest umieszczenie informacji o cenie produktu bezpośrednio na nim lub w łatwo widocznym miejscu, aby nie budziła ona żadnych wątpliwości. Za niewywiązywanie się z tego obowiązku grozi kara w wysokości do 20 tys. zł, a za powtarzalność czynu – nawet wyższa.
Aby działać zgodnie z prawem:
-
cena – jako informacja podstawowa – powinna znajdować się na produkcie lub być umieszczona w cenniku usług oferowanych w gabinecie lub w pracowni protetycznej;
-
w cenniku muszą znaleźć się także informacje dodatkowe, w tym cena jednostkowa, czyli przeliczenie na odpowiednią jednostkę, np. sztukę;
-
informacje zawarte w cenniku powinny być podane w sposób jednoznaczny, nie budzący wątpliwości i umożliwiający porównanie cen;
-
w przypadku obniżki ceny pierwotnej powinno się podawać powód wprowadzenia rabatu.
Prawo reguluje też kwestie dotyczące sytuacji, kiedy nie można jednoznacznie ustalić kwoty ostatecznej za wykonanie usługi. W takiej sytuacji, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową, przedsiębiorca musi poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o sposobie, w jaki będą obliczane koszty wykonania usługi.
Ustawa wskazuje, co może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. To: niepodawanie ceny, manipulowanie nią lub określanie jej w sposób mogący wprowadzić konsumenta w błąd.
Źródło: „Rzeczpospolita”