Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta

- 13-09-2011
Relacje na linii technik dentystyczny – stomatolog powinny cechować szacunek i zrozumienie. Nie zawsze jednak sytuacja między dwoma współpracującymi specjalistami odpowiada idealnemu obrazowi. Oto, co warto wiedzieć, by współpraca między dentystą a technikiem była satysfakcjonująca:
-
Należy unikać niedomówień i niejasności – prowadzą one bowiem do nieporozumień, a jeśli będzie ich więcej, mogą spowodować narastanie wzajemnych, czasem nieuzasadnionych pretensji i do stałego pogarszania się współpracy a nawet rozwoju agresji.
-
Warto dbać o klarowność i szczerość przekazu – zadaniem lekarza jest przekazywać informacje dotyczące planowanej pracy tak, by technik bez żadnych wątpliwości wiedział, czego się od niego oczekuje oraz jak ma w zamyśle lekarza wyglądać praca protetyczna dla danego pacjenta. Zasada szczerości przekazu dotyczy również informacji związanych z kosztami wykonywanych prac oraz z czasem, który technik musi poświęcić na przygotowanie konkretnego uzupełnienia lub też wykonanie etapu pracy. Technik powinien też określić swoje wymagania odnośnie części pracy wykonywanej przez stomatologa – chodzi o jakość wycisków i wartość przekazywanych informacji o warunkach dotyczących danej pracy protetycznej.
-
Warto wzbudzać poczucie pewności relacji oraz pewności kwalifikacji – lekarz, który jest przekonany o wysokich kompetencjach zawodowych technika lepiej współpracuje i chętniej podejmuje dialog związany z planowanym leczeniem protetycznym.
-
Absolutnie konieczne jest dotrzymywanie umówionych terminów – dlatego warto dla każdego zlecenia założyć sobie margines czasowy, by w razie nieprzewidzianych okoliczności losowych zdążyć z pracą na czas i by nie ponaglać partnera zawodowego do szybszego, a przez to mniej dokładnego wykonania swojej części pracy.
-
Dbać o staranność wykonywanej pracy protetycznej – rzecz dotyczy w szczególności technika dentystycznego, oraz o kompletność przekazywanych informacji – ta zasada dotyczy tak technika, jak i dentysty.
-
Mieć poczucie humoru i odczuwać empatię dla partnera zawodowego – to pomaga łagodzić obyczaje, zapobiega powstawaniu konfliktów, a w razie, kiedy pojawia się nieporozumienie – ułatwia jego wyjaśnienie.
Źródło: Opracowanie własne