Student
Ankieta

- 05-08-2011
Dotacje unijne w Poznaniu przeznaczono m.in. na kształcenie młodych medyków. W tamtejszych szkołach można zdobywać atrakcyjne zawody w wielu deficytowych specjalnościach z zakresu służby zdrowia. Przyszli specjaliści mogą zdobywać zawody w ramach projektu „Mój zawód – moja pasja” uruchomionego przez Wielkopolskie Centrum Edukacji Medycznej. W szkołach policealnych można uczyć się w zawodach, które wg wielu raportów należą do najbardziej perspektywicznych zawodów medycznych. Unijny projekt realizowany jest w ramach działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego priorytetem jest podnoszenie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego. W poznańskich szkołach działanie to ma wypromować kształcenie zawodowe jako atrakcyjną formę zdobywania zawodu z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów.
Absolwenci poznańskich szkół mają uzyskać większe szanse na rynku pracy dzięki takim zajęciom dodatkowym jak:
-
doskonalenie umiejętności protetycznych
-
e-learningowy kurs z zakresu podstawowych zabiegów resuscytacyjnych i stosowania automatycznego defibrylatora zewnętrznego
-
profesjonalny kurs ratownictwa WOPR i GOPR
-
wykorzystanie medycznego języka angielskiego oraz migowego – oba przydają się w pracy w gabinetach lekarskich, szczególnie w stomatologicznych i w prywatnych klinikach medycznych, z usług których coraz częściej korzystają zagraniczni pacjenci czy osoby niesłyszące;
-
zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych przydatnych w pracy w gabinetach medycznych oraz w pracy na własny rachunek, np. radiowizjografia czy rozliczenia z płatnikiem NFZ.
- Projekt pozwala na wzbogacenie zajęć o praktyczne i przydatne w codziennej pracy umiejętności, które wykraczają poza obowiązkowy program nauczania; młodzieży zależy na podnoszeniu swoich kwalifikacji, a przede wszystkim na poznawaniu tego, co może im się przydać po wkroczeniu na rynek pracy - mówi Violetta Matecka, wicedyrektor Centrum.
Z zajęć dodatkowych mogą skorzystać przyszli technicy dentystyczni, higienistki i asystentki stomatologiczne oraz ratownicy medyczni, czyli przedstawiciele zawodów najdynamiczniej rozwijających się w kształceniu zawodowym.
Wsparcie unijne umożliwiło również zakup nowoczesnego sprzętu do wypalania ceramiki – w ten sposób uczniowie poznają tajniki swojego zawodu pracując w warunkach, które panują w nowocześnie wyposażonych prywatnych laboratoriach protetycznych.
Dzięki uruchomionym zajęciom dodatkowym młodzi specjaliści mają dostęp do najnowszych zdobyczy techniki – jest to istotne, ponieważ programy nauczania nie nadążają za zmianami, jakie dokonują się w technologii, ani za postępem informatycznym. Dobrze wykształcony technik dentystyczny lub higienistka to dla przyszłego pracodawcy bardzo wartościowy kandydat na pracownika.