Student
Ankieta
- 05-08-2022
Ortodoncja jest dziedziną, w której oprócz nauki teorii ważne także wykształcenie odpowiednich umiejętności. Ponieważ po pandemii COVID-19 na całym świecie zaobserwowano stopniowe przechodzenie od tradycyjnego nauczania w trybie face-to-face do edukacji online, dlatego badacze z Jazan University w Arabii Saudyjskiej postanowili sprawdzić, czy nauka zdalna może sprawdzić się pozytywnie także w odniesieniu do ortodoncji. Uczestnikami badania było 198 studentów stomatologii, z czego 92 korzystało z kształcenia online, natomiast grupa kontrolna, składająca się ze 106 studentów, kształcona była tradycyjnie. Studenci monitorowani byli przez semestr; obie grupy uzyskiwały tę samą treść edukacyjną i pytania egzaminacyjne.
Okazało się, że studenci z grupy kształconej wirtualnie uzyskali wyższe wyniki na końcowym egzaminie teoretycznym niż osoby z grupy kształconej w sposób tradycyjny. Nie zaobserwowano jednak istotnej różnicy w ogólnej wiedzy i umiejętnościach ortodontycznych pomiędzy grupami pod koniec kursu.
Wobec takich wyników naukowcy uznali, że wirtualna nauka w przypadku ortodoncji może służyć jako skuteczna alternatywa dla tradycyjnego kształcenia – zarówno w zakresie przekazywania wiedzy teoretycznej, jak i wykształcania umiejętności.