Student
Ankieta

- 23-05-2022
Czy studenci stomatologii cenią możliwość kształcenia umiejętności pracy zespołowej i możliwość wykorzystywania zdobytego w ten sposób doświadczenia w swojej pracy zawodowej? Zastanawiali się nad tym badacze z Departments of Community Dentistry and Behavioral Science z Uniwersytetu na Florydzie. W tym celu poddali analizie jakościowej odpowiedzi studentów stomatologii z lat 2017/18 i 2018/19.
Naukowcy odkryli, że studenci stomatologii mieli świadomość znaczenia interdyscyplinarnej pracy zespołowej i uczenia się przez doświadczenie. Rozumieli również, jak umiejętność pracy zespołowej może wpływać na wyniki całego zespołu i cenili możliwość wykształcania cech, które przyczyniają się do sukcesu interdyscyplinarnego teamu działającego w obszarze kontroli i przywracaniu zdrowia pacjentów. Wskazywali także na to, że cenna była dla nich możliwość uczenia się poprzez doświadczenie a nie tylko teorię; ważna dla nich była również możliwość zaangażowania się w pracę zespołową, która koncentruje się na pacjencie i realizowana jest poza salą ćwiczeń teoretycznych.