Student
Ankieta
- 14-12-2020
Czy inteligencja emocjonalna może być kluczowym czynnikiem, który pomaga osobom związanym z różnymi branżami stać się wybitnymi osobistościami na stanowiskach kierowniczych? Postanowiono się temu przyjrzeć. Uczestnikami badania zostali studenci stomatologii.
Celem pracy było zbadanie związku pomiędzy inteligencją emocjonalną a wynikami klinicznymi żaków. Do udziału zaproszono studentów trzeciego i czwartego roku jednej z amerykańskich szkół stomatologicznych. Wydajność kliniczną oceniano na podstawie średniej oceny wystawianej za umiejętności diagnostyczne, umiejętność planowania leczenia, sposób wykorzystania czasu, przygotowanie i organizację pracy, podstawową wiedzę, umiejętności techniczne, samoocenę, profesjonalizm i zarządzanie pacjentem. Dodatkowo, do średniej włączono również oceny studentów – uczestników badania, które otrzymali oni z przedmiotów obowiązujących podczas pierwszego i drugiego roku studiów.
Okazało się, że inteligencja emocjonalna studentów stomatologii była istotnym predyktorem osiąganych wyników klinicznych.
Badacze doszli do wniosku, że ich odkrycia mogą nieść ważne implikacje dla kierowania kształceniem i rozwojem studenta stomatologii.