Student
Ankieta

- 30-05-2016
Możesz być prymusem na studiach czy w szkole, mieć świetne przygotowanie praktyczne i duży talent do prac manualnych, ale jeśli nie wyspecjalizujesz się w konkretnej dziedzinie związanej ze zdrowiem jamy ustnej, raczej nie osiągniesz statusu doskonałego dentysty, technika czy perfekcyjnej asysty. Przyczyna jest prosta: stomatologia i protetyka to zbyt rozległe obszary, aby można było zostać mistrzem w każdej z dziedzin.
Specjalizacje stomatologiczne, na których zdobycie decydują się dentyści, umożliwiają lekarzowi doskonalenie się w ramach wąskiej dziedziny ściśle wg wytycznych programowych dla danej specjalizacji. W zawodzie technika dentystycznego lub higienistki stomatologicznej oficjalny podział na specjalizacje nie istnieje, ale i w tych profesjach warto rozważyć doskonalenie się w konkretnym kierunku. Nie chodzi tu bynajmniej o zarzucenie dokształcania ogólnego w danym zawodzie, ale o potraktowanie wybranego wycinka obowiązków zawodowych jako specjalności, na której profesjonalista się skupia. Korzyści będzie wiele: od osiągnięcia biegłości w konkretnym wąskim wycinku danego zawodu, po szybkie i obarczone niższym ryzykiem popełnienia błędu wykonywanie pracy.
Wadą wąskiej specjalizacji jest rutyna i wynikające z niej znudzenie – ale jeśli pod uwagę wziąć fakt, że każda proteza i każdy pacjent są inni, na nudę i rutynę w zawodach technika czy higienistki związanych ze zdrowiem jamy ustnej nie będzie się narzekać.
Co pacjent ma z tego, że np. technik dentystyczny bezbłędnie wykonuje korekty uzupełnień protetycznych, a higienistka stomatologiczna perfekcyjnie, a jednocześnie z dużym wyczuciem prowadzi zabiegi higienizacyjne u osób z zaawansowaną chorobą przyzębia? Przede wszystkim to, że i technik, i higienistka mogą zapewnić indywidualne podejście do problemów konkretnej osoby i potrafią znaleźć rozwiązanie nietypowe, optymalne – nawet w przypadkach, z którymi nie poradziliby sobie inni. Kolejną korzyścią jest szybkość pracy, z jaką osoba wyspecjalizowana wykonuje swoje obowiązki. Zawsze w ostatecznym rozrachunku pacjent odczuwa wysoki komfort obsługi i otrzymuje najwyższą jakość usług. To procentuje jego lojalnością i zadowoleniem, które mogą zachęcić innych do skorzystania z usług profesjonalisty, o którym krążą tyko pozytywne opinie.
Źródło: Opracowanie własne