Student
Ankieta

- 17-10-2016
Wspaniałego stomatologa od dobrego poznaje się po tym, że ten pierwszy wyciąga wnioski z błędów, które popełnia i doskonali swój warsztat pracy tak, aby więcej tego samego błędu nie popełnić i przy okazji nauczyć się czegoś nowego. Tak przynajmbiej twierdzi Oliver Jones, który w 2015 r. ukończył z wyróżnieniem University of Sheffield i przygotował dla studentów kończących kształcenie poradnik, jak radzić sobie w pracy zawodowej i jak stać się wspaniałym dentystą. Podstawą jest praktyka – to klucz do sukcesu. A do tego 10 złotych rad, które pomogą zbudować pewność siebie u świeżo upieczonego lekrza stomatologii i zaskarbią mu przychylność pacjentów oraz osób, które będą egzaminować jego przygotowanie do pracy:
-
Wysokie umiejętności komunikacyjne – nawiązuj kontakt wzrokowy, działaj profesjonalnie, obserwuj język mowy ciała pacjenta, bądź cierpliwy i panuj nad sytuacją.
-
Bądź racjonalistą – jeśli masz powiedzieć coś głupiego, lepiej milcz.
-
Działaj wg klarownego schematu przebiegu leczenia: powitaj pacjenta, miej na uwadze dokumentację medyczną, pilnuj jasnej komunikacji z pacjentem, jeśli trzeba – zasięgnij opinii innego specjalisty.
-
Znaj i stosuj standardy w postępowaniu z pacjentem – brytyjska General Dental Council wytyczyła ich 9. To: ponad wszystko stawiaj interes pacjenta; skutecznie komunikuj się z pacjentem; uzyskuj zgody na zabiegi od pacjentów; przechowuj dane pacjentów i dbaj o bezpieczeństwo gromadzonych danych; miej opracowaną klarowną ścieżkę składania skarg i reklamacji; współpracuj z innymi specjalistami tak, aby to interes pacjenta był priorytetem; ustawicznie się dokształcaj; bacz, czy pacjenci nie są narażeni na ryzyko; wzbudzaj swoją postawą zaufanie u pacjentów.
-
Zrób dobre wrażenie: ubierz się elegancko i zachowuj grzeczność w stosunku do egzaminatorów i pacjentów.
-
Okazuj empatię i zrozumienie, aktywnie słuchaj pacjentów.
-
Miej plan działania.
-
Rób notatki, wtedy nie umkną ci ważne szczegóły.
-
Kiedy znajdziesz się w jakiejś sytuacji, myśl o tym co byś zrobił/a, gdyby coś, co przytafiło się pacjentowi, zdarzyło się tobie.
Stosując się do powyższych wskazówek, młody stomatolog ma duże szanse na powodzenie na każdym egzaminie i w gabinecie.
Źródło: dentistry.co.uk