Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Na które Targi się wybierzesz w 2026r. ?

  • Krakdent 2026
  • CEDE 2026
  • Warsaw Dental Medica Show 2026

Kiedy zatrudniać współpracownika?
 

 

 

 

 

 

 

Na początku warto skupić się na spokojnym rozwoju własnej praktyki. Dopiero w miarę zwiększania się liczby klientów gabinetu czy pracowni protetycznej należy zacząć rozważać zatrudnienie współpracownika. Czas ten nadchodzi, kiedy pracy jest coraz więcej.

 

Zawsze decyzja o przyjęciu kogoś nowego do swojej praktyki wymaga dobrego przeanalizowania kondycji, rzeczywistych potrzeb i możliwości finansowych firmy. Współpracownik powinien się bowiem pojawić dopiero wtedy, gdy biznes będzie gotowy na przyjęcie obciążeń związanych z opłatami wynikającymi z zatrudnienia kolejnej osoby. W praktyce oznacza to, że miesięczne przychody muszą wystarczyć na pokrycie uposażenia pracownika, dodatkowych obciążeń finansowych wynikających na przykład z ubezpieczeń oraz na godziwe uposażenie zatrudniającego stomatologa lub technika dentystycznego.

 

Zatrudnienie współpracownika oznacza rozwój praktyki – to nowi pacjenci/klienci i konieczność zapewnienia warunków do obsłużenia każdego z nich zgodnie z ich wymaganiami, potrzebami oraz w określonym, umówionym czasie na wykonanie usługi. Nowego współpracownika trzeba przystosować do nowej pracy – zatem w koszty finansowe i czasowe trzeba wliczyć jego przeszkolenie. Warto pamiętać, aby od początku zwracać nowemu współpracownikowi uwagę na politykę realizowaną w danej praktyce. Dotyczy to między innymi sposobu podejścia do pacjenta/klienta, realizacji usług/zleceń, komunikowania się z innymi członkami personelu. Zainwestowanie czasu w jasne przedstawienie swoich wymagań oznacza dużą oszczędność czasu później, kiedy współpracownik zacznie realizować przydzielone mu obowiązki. Zatrudnienie współpracownika wiąże się też z odpowiednim dostosowaniem godziny pracy gabinetu lub praktyki do nowych możliwości, jakie przed biznesem otwiera większa liczba pracujących tam osób. Warto wykorzystać ten potencjał jak najowocniej. I warto informować swoich pacjentów/klientów o trendach rozwojowych realizowanych w gabinecie czy w pracowni protetycznej. To skuteczne, nie wymagające nakładów marketingowe działania, dzięki którym osoby korzystające z usług stomatologa lub technika dentystycznego nabierają przekonania, że są w dobrym miejscu z dobrymi perspektywami – to wielu z nich może odwieść od planów przeniesienia się do konkurencji.

 


 

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS