Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 03-07-2017
Turystyka stomatologiczna i medyczna uznane zostały za priorytetowe dziedziny gospodarki, w których rozwój należy inwestować. Podróże po zdrowie rozwijają się m.in. dzięki pozytywnym opiniom osób, które miały okazję skorzystać z usług danego gabinetu czy szpitala. Ale tzw. poczta pantoflowa to nie wszystko. W turystyce medycznej potrzebne jest prowadzenie świadomej polityki marketingowej. Ta jednak – o ile istnieje w sektorze medycznych usług prywatnych – w ofercie publicznej jest w szczątkowej formie. Wpływ na to mają:
-
obowiązujące przepisy o zakazie reklamy usług medycznych;
-
traktowanie po macoszemu zajęć z marketingu zapisanych w grafiku przedmiotów, z którymi studenci medycyny lub stomatologii mają zetknąć się w procesie kształcenia uniwersyteckiego;
-
bardzo ograniczona prawnie działalność marketingowa w placówkach działających tylko w oparciu o kontrakty z NFZ.
Pełnowymiarowy sukces w turystyce medycznej osiągnie placówka nastawiona w działania marketingowe, a nie lecznica bazująca jedynie na pozytywnych opiniach pacjentów. Dlatego w marketing medyczny inwestować warto – także w obszarze publicznym. Bo to inwestycja bardzo korzystna – co potwierdzają badania międzynarodowe. Wynika z nich, że jeśli w klinice funkcjonuje wydzielona jednostka zajmująca się pozyskiwaniem i obsługą pacjentów zagranicznych, to średnie przychody z tego tytułu są siedmiokrotnie wyższe niż w przypadku placówek bez takiego rozwiązania.
Źródło: „Menedżer Zdrowia”