Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez

- 09-05-2013
Pracownicy służby zdrowia narażeni są na przypadkowe zakażenie patogenami niezależnie od tego, czy ich praca wykonywana jest w ramach etatu czy umowy cywilno-prawnej. Z tego powodu szkolenia edukacyjne kierowane powinny być do całego personelu.
Szkolenie edukacyjne:
-
nie może odbywać się poza godzinami pracy pracowników ani też wiązać się dla nich z jakimikolwiek kosztami;
-
powinno mieć miejsce przed rozpoczęciem pracy w narażeniu na czynności sprzyjające zakażeniu oraz każdorazowo w przypadku wprowadzenia nowych procedur, zmiany zakresu obowiązków czy działalności placówki medycznej bądź pojawienia się nowych środków ochrony;
-
powinno poruszać tematykę związaną z danymi epidemiologicznymi, objawami, sposobami przenoszenia chorób krwiopochodnych, metodami kontroli ekspozycji wprowadzonych w miejscu pracy i identyfikowania czynności zawodowych, związanych z narażeniem na krew czy inny potencjalnie zakaźny materiał biologiczny;
-
powinno zapoznawać ze sposobami ograniczania narażenia, właściwego doboru środków ochrony osobistej, oraz z prawidłowymi sposobami używania środków ochrony osobistej, ich lokalizacji w miejscu pracy, utylizacji i dekontaminacji;
-
powinno dostarczać informacji o dostępności i skuteczności szczepionki przeciwko WZW typu B oraz o bezpłatnym charakterze szczepień;
-
musi wyjaśniać zasady postępowania w sytuacji sprzyjającej ryzyku zakażenia i zapoznawać z procedurami postępowania poekspozycyjnego;
-
powinno dostarczać informacji o stosowanych oznaczeniach, kodach i skrótach stosowanych w miejscu pracy;
-
musi być prowadzone w sposób zrozumiały dla uczestników (należy przewidzieć możliwość zadawania pytań i uzyskania wyczerpujących odpowiedzi).
Najlepiej po zakończeniu szkolenia przeprowadzić test, który wykaże stopień przyswojenia wiedzy na tematy poruszane podczas spotkania.
Źródło: „Praca i Zdrowie”