Dziecko
Ankieta

- 14-09-2012
Leczenie protetyczne i wadliwie wykonane uzupełnienia to tylko dwa z przedmiotów skarg na funkcjonowanie służby zdrowia, które zgłaszają pacjenci. Pacjenci skarżą się na lekarzy oraz na personel pielęgniarki. W niektórych regionach naszego kraju skarg jest stosunkowo mało (np. na Podlasiu), ale w Łódzkiem prawa pacjentów są odbiorcom usług medycznych dobrze znane i wiedzą oni, jak i gdzie mogą dochodzić swoich racji.
Przykładem jest 65-latek z Łodzi. Jego leczenie protetyczne obejmowało wykonanie nowego uzupełnienia. Dentysta pobrał wycisk, wykonał protezę i odesłał pacjenta do domu. Okazało się, że proteza jest krzywa i nie nadaje się do użytku. Pacjent zwrócił się do stomatologa z prośbą o wykonanie poprawek, ale ten odmówił. Łodzianin złożył więc skargę do lokalnego oddziału NFZ i sprawą zajęli się urzędnicy, prosząc dentystę o złożenie pisemnego wyjaśnienia. Pomimo zapewnień o dobrej jakości protezy, konsultant wojewódzki orzekł, że uzupełnienie jest krzywe. W efekcie dentysta musiał zwrócić pacjentowi pieniądze, by ten mógł sobie zrobić nową protezę.
Źródło: „Polska Dziennik Łódzki”