Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 24-10-2023
W literaturze poświęconej edukacji w branży stomatologicznej szkolenie w zakresie umiejętności komunikacji klinicznej i behawioralnych aspektów leczenia otrzymuje bardzo pozytywną ocenę. Nie zawsze jednak kształcenie takie jest pieczołowicie realizowane w toku studiów przeddyplomowych. Tymczasem studenci kierunków związanych ze stomatologią, a więc przyszli dentyści, technicy dentystyczni oraz asystentki/higienistki stomatologiczne, potrzebują solidnej teoretycznej i praktycznej nauki w zakresie komunikowania się z pacjentem.
Komunikacja powinna być silnie skoncentrowana na pacjencie. Konieczne jest więc wykształcenie umiejętności aktywnego słuchania i skupienia na pacjencie. Dokładne słuchanie, obserwacja i zwrócenie uwagi na werbalne i niewerbalne sygnały przekazywane przez pacjenta zwiększają bowiem skuteczność diagnozy i podejmowanie prawidłowych decyzji klinicznych. To z kolei służy otrzymywaniu pozytywnych wyników leczenia i budowaniu zadowolenia pacjenta, jak i jego zaufania do usługodawcy.
Kandydaci na specjalistów branży stomatologicznej i aktywni już zawodowo profesjonaliści w tej dziedzinie powinni też pamiętać, że dobra komunikacja z pacjentem pomaga zmniejszyć jego niepokój i odczuwanie bólu. Z kolei zła komunikacja jest najczęstszą przyczyną niezadowolenia z opieki i powstawania nieufności; jest też najczęstszą przyczyną zakończenia współpracy.