Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 05-04-2017
Konkurencja jest tym mechanizmem rynkowym, dzięki któremu determinuje się być albo nie być lecznicy lub gabinetu dentystycznego oraz pracowni protetycznej. Aby móc skutecznie konkurować z innymi na rynku, konieczne jest opracowanie i staranne przemyślenie strategii. Tych w placówkach medycznych można stosować kilka. Oto najczęstsze modele:
-
Niskich kosztów (cen) – przyciąga się tym klienta mniej zamożnego. To oferta korzystna dla pacjenta, ale niekoniecznie dla lekarza lub lecznicy.
-
Koncentracji – polega na skupieniu uwagi na określonej grupie zabiegów, pacjentów lub obszarze geograficznym. Jest świetnym sposobem na wyrobienie sobie marki skupionej na wąskiej dziedzinie.
-
Dyferencjacji – różnicowania grup zabiegów lub czynności protetycznych oraz ich ceny. W ten sposób zaczyna się tworzyć wokół gabinetu lub pracowni opinia o unikatowej ofercie tychże.
|Nie ma strategii lepszej czy gorszej. Może być tylko strategią optymalnie dopasowana do danej jednostki medycznej. Strategię należy wdrażać z wszelkimi tegoż konsekwencjami. I trzymać rękę na pulsie, czyli obserwować działanie rynku, aby można było zawczasu reagować modyfikacją lub zmianą strategii działania marki.
Źródło: Opracowanie własne