Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna TechnikPoradnik Technika
Sposób na dynamiczny rozwój praktyki lub pracowni
 

 

 

 

Istnieją dwa pewne sposoby na poprawę kondycji prowadzonej praktyki stomatologicznej lub pracowni protetycznej. Pierwszy to pozyskanie nowych pacjentów/klientów, a drugi – zapewnienie większej liczby usług w swoim obecnym pacjentom/klientom. Sposób drugi ma tu znaczenie kluczowe, gdyż dzięki temu nie trzeba aktywnie starać się o pozyskanie nowych odbiorców usług. Przyjdą sami, poszukując tego, czego potrzebują. Zachętą dodatkową do skorzystania z usług konkretnego stomatologa lub technika dentystycznego będzie oczywiście renoma specjalisty.

Ale uwaga: samo zwiększenie liczby usług nie przełoży się od razu na wzrost liczby pacjentów/klientów i na większe dochody. Bo wiszący na ścianie w przeszklonej ramce certyfikat potwierdzający zdobycie nowej umiejętności nie jest wodą na młyn rozpowszechnienia informacji o poszerzeniu oferty. O tym trzeba aktywnie informować – jak najszybciej po zakończeniu szkolenia i zdobyciu certyfikatu. Można to zrobić najprościej poprzez dopisanie nowych usług do ogólnej listy czynności świadczonych w gabinecie czy pracowni – ale wiąże się to z biernym oczekiwaniem na zainteresowanie pacjentów. Można też podejść do tematu aktywnie i sprawić, że bez żadnych nakładów nowo zdobyty certyfikat potwierdzający konkretną umiejętność zacznie na siebie zarabiać. Wystarczy, że poinformuje się o poszerzeniu oferty swoich obecnych pacjentów/klientów – na przykład podczas luźnej rozmowy prowadzonej w gabinecie czy w pracowni, kierując uwagę odbiorcy na nową usługę czy pytając o zapotrzebowanie na tego typu usługę. Przekazanie informacji pacjentowi/klientowi wystarczy, aby wiedział, że otwierają się przed nim możliwości korzystania z szerszej oferty u zaufanego dentysty czy protetyka. Jeśli poinformowana osoba zechce, skorzysta z nowej usługi, ale też może poinformować o poszerzeniu oferty znajomych i rodzinę. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że informacja ta może zwiększyć liczbę osób zainteresowanych odwiedzeniem gabinetu/pracowni oferujących konkretną usługę.

 

Pisaliśmy już w PortaluDentystycznym.pl o tym, że przekazywanie informacji przez zadowolonych pacjentów jest jedną z najlepszych metod na rekomendację praktyki i wzrost przychodów. Certyfikat na ścianie jest ważny; ale to za mało, aby wzbudzić aktywne zainteresowanie tych, od których zależą dochody stomatologa lub technika dentystycznego.

 
 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS