Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna TechnikPoradnik Technika
Wprowadzenie do pracowni Systemu Zarządzania Jakością – samodzielnie czy z pomocą?
 

 



 

 

Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością do pracowni protetycznej nie odbiega od standardu stosowanego dla innych przedsiębiorstw. Wprawdzie operacja ta wymaga wykonania wielu działań, ale podjęty wysiłek szybko zwróci się w postaci wymiernych korzyści finansowych i niematerialnych, których efektem będzie poprawa działania firmy. Jeśli technik dentystyczny, właściciel pracowni, uważa, że proces wprowadzania do firmy Systemu Zarządzania Jakością przerasta jego siły, może skorzystać z usług przedsiębiorstwa zewnętrznego, specjalizującego się we wdrażaniu ISO do zakładów pracy. Decydując się na takie rozwiązanie, należy pamiętać, że:

  • będzie wiązać się to z kosztami z tytułu wynagrodzenia specjalistów z zewnątrz;

  • sukces we wprowadzeniu systemu optymalnie dopasowanego do potrzeb pracowni protetycznej zależy nie tylko od kompetencji osób, którym zleci się przeprowadzenie tego procesu, ale również od udanej współpracy właściciela firmy z przedsiębiorstwem wdrażającym ISO do pracowni.

Przed wyborem przedsiębiorstwa, które zajmie się wprowadzeniem Systemu Zarządzania Jakości do pracowni, należy przeanalizować:

  • doświadczenie firmy w tego typu pracach

  • koszt całej operacji – włącznie z kosztami ukrytymi

  • zakres i kompletność oferty

  • opinie innych.

Warto również pamiętać o dwóch istotnych sprawach:

  • zlecenie firmie zewnętrznej operacji wprowadzenia Systemu Zrządzania Jakością do pracowni nie zwalnia z obowiązku uczestniczenia w tym procesie;

  • najlepszym znawcą specyfiki funkcjonowania pracowni jest właściciel.

Źródło: Opracowanie własne

 

Etapy i koszty wprowadzania Systemu Zarządzania Jakością

Tagi: technik dentystyczny, iso

Wprowadzenie Systemu Zarządzania Jakością to proces wieloetapowy, w którym kolejność i liczba poszczególnych etapów zależą od wielu czynników, w tym od firmy, w której ma być wdrożony system i od decyzji, kto go wprowadza: czy specjaliści z zewnątrz, czy też będzie robić się to samodzielnie. Najbardziej ogólny schemat kolejnych etapów wprowadzania systemu ISO wygląda następująco:

  • podjęcie decyzji: o wprowadzeniu Systemu Zarządzania Jakością do firmy, o celu wprowadzenia systemu, oraz o tym, czy wdrażaniem zajmować się będą osoby zatrudnione w firmie, czy też specjaliści z zewnątrz;

  • analiza aktualnego stanu systemu jakości w firmie, czyli audyt wstępny;

  • szkolenie kadry kierowniczej;

  • przygotowanie dokumentacji: procedur i instrukcji oraz księgi jakości;

  • wdrożenie systemu i szkolenie pracowników;

  • wytypowanie i przeszkolenie audytorów wewnętrznych;

  • uzyskanie certyfikatu po audycie certyfikującym.

 

Koszty związane z uruchomieniem Systemu Zarządzania Jakości zgodnym z normą ISO 9001-2000 związane są z:

  • przygotowaniami dokumentacji, szkoleniem personelu i z samym wdrażaniem systemu;

  • honorarium, które trzeba wypłacić specjalistom z zewnątrz, w przypadku, kiedy to oni zajmują się uruchomieniem systemu ISO;

  • realizacją założeń systemu.

Poniesione koszty nikną w porównaniu do korzyści, które osiąga firma po uzyskaniu certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością – pod warunkiem, że stosuje to nowoczesne rozwiązanie w każdym obszarze swojego działania.

Źródło: Opracowanie własne

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS