Student
Ankieta
- 27-07-2022
Mikroskopia wirtualna ma wiele zalet w porównaniu z mikroskopią klasyczną. Szczególnie dobrze ujawnia się to podczas kształcenia na zajęciach laboratoryjnych z patologii jamy ustnej, o czym przekonali się naukowcy tajwańscy. Przeprowadzili oni badanie wśród studentów stomatologii, uczestniczących w obowiązkowym kursie z zakresu patologii ogólnej i jamy ustnej w School of Dentistry National Taiwan University. Celem tego badania było porównanie doświadczeń studentów zakwalifikowanych do dwóch grup: wykorzystujących mikroskopię wirtualną z cyfrowymi preparatami i korzystających z mikroskopii klasycznej z tradycyjnymi szklanymi preparatami.
Okazało się, że studenci, którzy korzystali podczas nauki z mikroskopii wirtualnej, wykazywali znacznie lepszą zdolność do diagnozy histopatologicznej w porównaniu do studentów korzystających z mikroskopii klasycznej. Wobec takich wyników badacze doszli do wniosku, że zajęcia z patologii jamy ustnej mogą zostać zdigitalizowane – wirtualna mikroskopia i cyfrowe preparaty mogą stopniowo zastępować w procesie edukacyjnym mikroskopię klasyczną, bazującą na tradycyjnych, szklanych preparatach.