Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna Lekarzkasa fiskalna inneWymogi sanitarne

Pomieszczenia w ZOZ-ach według nowych wymagań
 

 

 

 

 

W rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, którym muszą odpowiadać ZOZ-y, które obowiązuje od 16 lutego 2011 r. zrezygnowano z określania powierzchni przypadających na poszczególne pomieszczenia ZOZ-u. Szczegółowe przepisy w tej sprawie znaleźć można w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. W rozporządzeniu Ministra Zdrowia podkreślono jedynie, że kształt i powierzchnia poszczególnych rodzajów pomieszczeń w zakładzie opieki zdrowotnej powinny umożliwiać wykorzystanie tych pomieszczeń zgodnie z ich przeznaczeniem oraz umożliwiać zainstalowanie odpowiedniej aparatury i sprzętu medycznego.

W rozporządzeniu znalazły się definicje:

  • gabinetu lekarskiego – to pomieszczenie, w którym lekarz przeprowadza badanie pacjenta; gabinet taki musi być wyposażony w umywalkę z dostępem do ciepłej i zimnej wody, dozownik z mydłem w płynie, środkiem dezynfekcyjnym, pojemnik na czyste jednorazowe ręczniki oraz na zużyte ręczniki;

  • gabinetu diagnostyczno-zabiegowego – pomieszczenie, w którym przeprowadzane są zabiegi lecznicze lub diagnostyczne; tu również musi być umywalka z dostępem do ciepłej i zimnej wody, dozownikami na mydło płynne i środek dezynfekujący oraz na czyste i zużyte ręczniki jednorazowe; niezależnie od tego, jeśli do badań i zabiegów używa się przyborów wielokrotnego użytku, należy pomieszczenie wyposażyć w zlew z baterią – o ile nie zostało wygospodarowane odrębne pomieszczenie do mycia rąk i zużytego sprzętu wielokrotnego użytku;

  • pomieszczenia higieniczno-sanitarnego – wyposażonego w umywalkę, miskę ustępową, pojemniki: na mydło w płynie, czyste jednorazowe ręczniki, zużyte ręczniki;

  • pomieszczenia porządkowego – to wyposażone w zlew i pojemnik dozujący ze środkiem dezynfekcyjnym pomieszczenie, w którym przechowywane są środki czystości i przybory służące jej utrzymaniu, oraz w którym przygotowywane są roztwory myjące i dezynfekujące.

We wszystkich pomieszczeniach, w których konieczne jest zachowanie aseptyczności, meble, ściany, sufity i podłogi muszą być wykonane z materiałów nadających się do mycia i dezynfekcji, a wentylacja i klimatyzacja powinny być okresowo badane i czyszczone.

Źródło: Opracowanie własne


 


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS