Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Dlaczego tak mało lekarzy i dentystów korzysta z social mediów zawodowo?
  • 28-01-2021
 

 

 

 

 

 

Rosnąca popularność mediów społecznościowych powoduje, że posiadanie firmowego/zawodowego konta na portalu społecznościowym wydaje się obecnie czymś oczywistym. W przypadku lekarzy bądź dentystów jest inaczej. Z badań wynika, że choć większość lekarzy i dentystów posiada swój profil w social mediach, to korzysta z niego głównie w celach prywatnych. Bardzo mało lekarzy na razie decyduje się na prowadzenie swoich kanałów social media. Wynika to między innymi z wątpliwości, jakie medycy mają co do swojej obecności w social mediach, w także z dostrzegania wad związanych z sytuacjami, kiedy lekarz/dentysta zaczyna „istnieć w internecie”.

Z badania przeprowadzonego w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, którego wyniki zostały opublikowane w 2020 roku w ejournals.eu, dowiadujemy się, że opory lekarzy i dentystów związane z obecnością w mediach społecznościowych wydają się być uzasadnione, ponieważ za pośrednictwem social mediów próbowali się kontaktować z nimi pacjenci – doświadczyło tego aż ponad 51% lekarzy i dentystów. Lekarze i dentyści mają także dylematy etyczne związane z zakazem reklamy, jakim objęta jest ta grupa zawodowa. Obawiają się także o zachowanie swojej prywatności – aby uniknąć identyfikacji i chronić swoją prywatność, prawie 14% ankietowanych nie podało swoich prawdziwych danych osobowych w social mediach.

Za największą zaletę istnienia w mediach społecznościowych lekarze uznali możliwość propagowania wiedzy medycznej i profilaktyki a także edukowanie pacjentów.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
Autor:
 
Treść
 
Kod obrazkowy
 
Przepisz kod
 
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS