Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Nauka komunikowania się – obowiązkowa w stomatologii
  • 24-10-2023
 

 

 

 

 

W literaturze poświęconej edukacji w branży stomatologicznej szkolenie w zakresie umiejętności komunikacji klinicznej i behawioralnych aspektów leczenia otrzymuje bardzo pozytywną ocenę. Nie zawsze jednak kształcenie takie jest pieczołowicie realizowane w toku studiów przeddyplomowych. Tymczasem studenci kierunków związanych ze stomatologią, a więc przyszli dentyści, technicy dentystyczni oraz asystentki/higienistki stomatologiczne, potrzebują solidnej teoretycznej i praktycznej nauki w zakresie komunikowania się z pacjentem.

 

Komunikacja powinna być silnie skoncentrowana na pacjencie. Konieczne jest więc wykształcenie umiejętności aktywnego słuchania i skupienia na pacjencie. Dokładne słuchanie, obserwacja i zwrócenie uwagi na werbalne i niewerbalne sygnały przekazywane przez pacjenta zwiększają bowiem skuteczność diagnozy i podejmowanie prawidłowych decyzji klinicznych. To z kolei służy otrzymywaniu pozytywnych wyników leczenia i budowaniu zadowolenia pacjenta, jak i jego zaufania do usługodawcy.

Kandydaci na specjalistów branży stomatologicznej i aktywni już zawodowo profesjonaliści w tej dziedzinie powinni też pamiętać, że dobra komunikacja z pacjentem pomaga zmniejszyć jego niepokój i odczuwanie bólu. Z kolei zła komunikacja jest najczęstszą przyczyną niezadowolenia z opieki i powstawania nieufności; jest też najczęstszą przyczyną zakończenia współpracy.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS