Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 08-03-2023
Nie ulega wątpliwości, że promocja zdrowia i zapobieganie chorobom jamy ustnej odgrywają ważną rolę w poprawie zdrowia publicznego. Coraz więcej mówi się o potencjale mediów w kontekście edukowania i zwiększania świadomości społeczeństw w odniesieniu do zdrowia jamy ustnej. Kampanie realizowane poprzez środki masowego przekazu można wykorzystać do ukierunkowania uwagi populacji na zachowania prozdrowotne, poprawę świadomości w odniesieniu do profilaktyki i istotności badań przesiewowych, a także do promowania regularności wizyt u dentysty.
Z badań wynika, że wpływ kampanii realizowanych w środkach masowego przekazu, wycelowanych w poprawę stanu zdrowia, w tym zdrowia jamy ustnej, jest korzystny. Rozwój narzędzi komunikacji cyfrowej, w tym reklam w internecie, wideo-czatów, mediów społecznościowych, mailingów również wykazuje obiecujący wpływ na możliwość zmiany zachowań pojedynczych osób, a także całych populacji, co ostatecznie przysłuży się profilaktyce i zdrowiu – jamy ustnej i ogólnemu, oszczędnościom w budżetach prywatnych i krajowych oraz popularyzacji nawyku regularnego odwiedzania dentysty.