Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 26-04-2022
Wspieranie relacji międzybranżowych ma kluczowe znaczenie dla poprawy jakości opieki w placówkach służby zdrowia, a także dla efektywności leczenia. Czy jednak między dentystą ogólnym a stomatologiem specjalistą może istnieć relacja oparta na zasadzie współpracy, czy raczej jest to konkurencja? Problemowi przyjrzeli się badacze z Kanady, dokonując oceny charakteru relacji specjaliści stomatologii – dentyści ogólni z punktu widzenia tych drugich.
Z przekrojowej ankiety internetowej przeprowadzonej wśród stomatologów ogólnych w całej Kanadzie wynika, że tamtejsi dentyści ogólni pozytywnie postrzegają swoje relacje ze specjalistami stomatologii. Większość dentystów ogólnych stwierdziła, że specjaliści przesyłali na czas informacje/raporty, byli partnerami w opiece nad pacjentem, byli silnie kolegialni i prezentowali niewielką presję konkurencyjną.
Badanie potwierdza, że w zapewnieniu dobrych relacji pomiędzy dentystami ogólnymi a specjalistami istotną rolę odgrywają: wzajemny szacunek, chęć komunikowania się, postawa obu lekarzy oraz zaufanie do siebie. Zaufanie wśród praktyków zapewnia lepsze zrozumienie problemu medycznego, z którym muszą sobie poradzić i zwiększa wiarygodność udostępnianych sobie nawzajem informacji.
Warto pamiętać, że zaufanie rozwija się poprzez świadomy, wspólny wysiłek dwóch stron zaangażowanych w relację zawodową, buduje się z czasem i jest wynikiem różnych doświadczeń obu lekarzy.