Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Błąd lub brak umiejętności producenta protezy – najczęstsze przyczyny reklamacji
  • 09-08-2021
 

 

 

 

 

 

Kiedy pacjent odwiedza dentystę w celu zakupu protezy stomatologicznej, oczekuje, że otrzymany produkt będzie idealnie dopasowany do jego potrzeb i warunków anatomicznych jamy ustnej. Nie zawsze jednak satysfakcja pacjenta z otrzymanego uzupełnienia stomatologicznego jest zadowalająca. Z badań, których wyniki opublikowane zostały w International Journal of Clinical Preventive Dentistry dowiadujemy się, że najczęstszą przyczyną reklamacji (48%) zgłoszonych w odniesieniu do protez stomatologicznych, jest błąd lub brak umiejętności ze strony technika dentystycznego, który jest producentem uzupełnienia stomatologicznego. Dwukrotnie rzadziej przyczyną konieczności naprawy protezy jest deformacja wycisku lub materiału. Z kolei u co piątego pacjenta problem z protezami wynikał z niedokładnych informacji, jakie zostały przekazane przez stomatologa.

 

Badacze wskazują, że reklamacje protezy nie ograniczają się tylko wyłącznie do pracy techników dentystycznych, ale dotyczą również działań dentystów i personelu pomocniczego pracującego w gabinecie. Z tego powodu wszyscy członkowie zespołu opieki stomatologicznej powinni być zaangażowani w działania służące zmniejszeniu częstości występowania zdarzeń, które mogą doprowadzić do sytuacji, że pacjent zareklamuje otrzymaną protezę.


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS