Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Komunikacja a tworzenie relacji z pacjentem
  • 23-08-2018
 

 

 

 

O roli komunikacji i empatii w procesie tworzenia pozytywnych relacji z pacjentem pisaliśmy tutaj. Ponieważ liczba pozwów sądowych dotyczących zachowania lekarza lub stomatologa stale rośnie, przypominamy, że komunikacja z pacjentem silnie wpływa na tworzenie odpowiedniej jakości relacji między lekarzami a chorymi. Świadczą o tym wyniki badań, które przeprowadzono jeszcze w latach 90. przez amerykańskich naukowców. Z pracy tej wynika kilka bardzo ciekawych spostrzeżeń, a mianowicie, że lekarze, którzy nie byli pozywani przed sąd:

  • spędzali ze swoimi pacjentami ponad 3 minuty więcej niż ich pozywani koledzy;

  • informowali swoich pacjentów o planowanych działaniach, mówiąc, jak będą przebiegać kolejne etapy wizyty;

  • aktywnie wysłuchiwali pacjenta i okazywali zainteresowanie jego sprawami;

  • mieli większe poczucie humoru i częściej się śmiali.

Najciekawszy jednak chyba był fakt, że ilość i jakość informacji przekazywanych pacjentom przez lekarzy nie pozwanych do sądu była taka sama (!), jak w przypadku lekarzy którzy ze swoimi pacjentami spotykali się w sali sądowej.

Konkluzja jest zatem następująca: podstawowym elementem zapobiegającym pozwaniom jest sposób prowadzenia rozmowy z pacjentem.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS